Z życia Związku
Zaproszenie na webinar pt.: Narzędzia e - Administracji
Po listopadowym cyklu webinarów „eZD - bezpieczna praca zdalna w czasie pandemii”, które cieszyły się dużym zainteresowaniem, w imieniu Związku Gmin Pomorskich oraz firmy e-Instytucja.pl, zapraszamy Państwa na kolejne, tym razem dotyczące narzędzi e-administracji.
Webinar pt. „Narzędzia e-Administracji” odbędzie w środę 20.01.2021 w godz. od 12:00 do 14:00.
Zakres tematyczny:
- podpis elektroniczny – rodzaje wg różnych podziałów (zwykły, zaawansowany, kwalifikowany, zewnętrzny, otaczający, otoczony, xades, pades, zaufany, osobisty)
- mTożsamość
- potwierdzanie profilu zaufanego – omówienie możliwości z punktu widzenia mieszkańca, przedsiębiorcy
- weryfikacja podpisu w aplikacjach zewnętrznych
Czas trwania: 90 – 120 minut
Cel szkolenia: uporządkowanie wiedzy nt. podpisu elektronicznego, przegląd narzędzi do weryfikacji podpisu w bieżącej pracy w urzędzie jak również z punktu widzenia pomocy udzielanej mieszkańcom korzystających z eusług, omówienie kwestii prawnych dotyczących wykorzystania mTożsamości w obsłudze mieszkańca. Wiedza przydatna również w codziennym życiu prywatnym
Webinarium będzie zorganizowane na platformie MS Teams.
Zapraszamy do rejestracji pod linkiem
Komunikat biura nt. możliwości aplikowania o środki w ramach Działania 3.1 Edukacja przedszkolna RPO WP
Biuro Związku Gmin Pomorskich informuje o możliwości aplikowania o dofinansowanie projektów w ramach Działania 3.1. Edukacja przedszkolna RPO WP 2014-2020.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie https://www.rpo.pomorskie.eu/-/nabor-wnioskow-o-dofinansowanie-projektow-w-ramach-dzialania-3-1-edukacja-przedszkolna-rpo-wp-2014-2020
W odpowiedzi na konkurs mogą być składane wnioski na realizację następujących typów projektów:
- projekty ukierunkowane na tworzenie trwałych miejsc wychowania przedszkolnego, w tym dostosowanych do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami, realizowane w oparciu o diagnozę bieżących i prognozowanych potrzeb, w szczególności poprzez:
- dostosowanie lub adaptację (prace remontowo–wykończeniowe) budynków i pomieszczeń,
- dostosowanie istniejącej bazy lokalowej przedszkoli do nowo tworzonych miejsc wychowania przedszkolnego,
- zakup i montaż wyposażenia,
- zakup pomocy dydaktycznych, specjalistycznego sprzętu lub narzędzi dostosowanych do rozpoznawania potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i czynników środowiskowych wpływających na ich funkcjonowanie w OWP, wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- budowa, wyposażenie i montaż placu zabaw wraz z bezpieczną nawierzchnią i ogrodzeniem,
- modyfikacja przestrzeni wspierająca rozwój psychoruchowy i poznawczy dzieci,
- działalność bieżąca nowego miejsca wychowania przedszkolnego przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy,
- wsparcie towarzyszące w postaci pracy środowiskowej z rodzicami/opiekunami prawnymi dzieci, przy zaangażowaniu instytucji pomocy i integracji społecznej na rzecz podnoszenia świadomości w zakresie wpływu edukacji przedszkolnej na rozwój dziecka.
- Projekty ukierunkowane na podniesienie jakości usług świadczonych w ośrodkach wychowania przedszkolnego, realizowane w oparciu o diagnozę potrzeb, zgodnie z regionalnymi ramami kompleksowego wspomagania przedszkoli , wyłącznie jako uzupełnienie działań dotyczących tworzenia trwałych miejsc wychowania przedszkolnego, w szczególności poprzez:
- rozszerzenie oferty ośrodków wychowania przedszkolnego o dodatkowe zajęcia wspomagające rozwój i edukację dzieci, obejmujące m.in.:
- zajęcia edukacyjne rozwijające kompetencje kluczowe oraz umiejętności uniwersalne niezbędne na rynku pracy ,
- dodatkowe zajęcia wyrównujące stwierdzone deficyty.
- doskonalenie kompetencji lub kwalifikacji zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego w zakresie prowadzenia zajęć, o których mowa w pkt a), wyłącznie jako uzupełnienie działań dotyczących rozszerzenia oferty ośrodków wychowania przedszkolnego, obejmujące m.in.:
- kursy i szkolenia,
- studia podyplomowe,
- staże i praktyki,
- programy wspomagania,
- sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli,
- współpracę ze specjalistycznymi ośrodkami.
Termin aplikowania mija 8 lutego br. Wkład własny wynosi 15% (dopuszczalny jest wkład niefinansowy).
Wnioski mogą być składane indywidualnie lub w partnerstwie. Partnerstwo z organizacjami pozarządowymi jest dodatkowo premiowane.
Mając na celu Państwa komfort związany z dopełnieniem większości formalności, zachęcamy do skorzystania z doświadczenia Fundacji Wspierania Zrównoważonego Rozwoju, która oferuje kompleksowe wsparcie polegające m.in. na:
- Zdiagnozowaniu potrzeb i zaplanowaniu działań w projekcie,
- Opracowaniu projektu wniosku o udzielenie grantu,
- Przygotowaniu wszystkich niezbędnych dokumentów wymaganych na etapie złożenia wniosku,
- Koordynacji i zarządzaniu projektem,
- Finansowym rozliczaniu w projekcie,
- Sprawozdawczości,
- Promocji projektu,
- Logistyce,
- Innych, wyżej niewymienionych działaniach niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu.
Z uwagi na regulacje wynikające z procedury wyboru partnera ostateczną decyzję należy podjąć do 14 stycznia br.
W razie pytań proszę o kontakt z p. Lucyną Stanisławską pod nr tel. 609 226 080 lub na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Posiedzenie Zarządu i Komisji Rewizyjnej 21.12.20r.
W dniu 21 grudnia odbyło się ostatnie w 2020 roku posiedzenie Zarządu i Komisji Rewizyjnej ZGP podsumowujące rok.
Więcej o: Posiedzenie Zarządu i Komisji Rewizyjnej 21.12.20r.
Zaproszenie na bezpłatny webinar dot. cyberbezpieczeństwa urzędów w pracy zdalnej
Obecna sytuacja w kraju związana z pandemią, w tym ostatnie decyzje rządu, znacznie utrudniają funkcjonowanie urzędów. Zgodnie z rozporządzeniem z dnia 2 listopada br. kierownicy jst polecają urzędnikom pracę w formie zdalnej.
W przypadku użytkowników korzystających z wewnętrznych sieci rozwiązanie chroniące przed złośliwym oprogramowaniem działa zazwyczaj na styku urząd – Internet. Zabezpieczenie to jednak przestaje być skuteczne, gdy pracownik korzysta z Internetu poza urzędem. Rozwiązaniu tego problemu służyć może m.in. Check Point SandBlast Agent. Oprogramowanie to zainstalowane na urządzeniach końcowych zapewnia ich ochronę także w takiej sytuacji. Szczególnie ważne jest zwrócenie uwagi na poufność danych przetwarzanych w urzędowych systemach dziedzinowych jak i obiegu dokumentów. Dane te podczas pracy zdalnej na niezabezpieczonych komputerach są „łakomym kąskiem” dla cyberprzestępców, a ich wypływ poza urząd może spowodować wszczęcie kontroli przez UODO.
Związek Gmin Pomorskich zaprasza na przygotowany przy współpracy z Check Point Software Technologies oraz e-Instytucja.pl webinar dotyczący zabezpieczenia Państwa komputerów.
Wszystkich zainteresowanych prosimy o zgłoszenie udziału w webinarze, który odbędzie się
9 grudnia 2020 godz. 10:00
poprzez formularz rejestracyjny dostępny pod linkiem
Artykuł nt. zdalnych sesji rad gmin
W Serwisie Samorządowym ukazał się artykuł na temat organizacji obrad organów stanowiących w aktualnym stanie ograniczeń epidemicznych: